Yerel SEO, ilgili yerel aramalardan daha fazla iş çekmek için çevrimiçi varlığınızı optimize etme sürecidir. Küçük işletmelerin pazarlama stratejisinin en önemli parçalarındandır.
Peki yerel SEO tam olarak nedir ve neden önemlidir?
Yerel SEO Nedir?
Yerel SEO, bir web sitesini yerel arama sonuçları için optimize etme işlemidir. İşletmeniz veya hizmetinizle ilgili anahtar kelimeler için web sitenizi arama motorlarında daha görünür hale getirme sürecidir.
Web sitenizi yerel SEO için optimize etmenin birkaç yolu vardır. İşletmenin yerel arama sonuçlarında görünür olmasını istiyorsan Google’ın ücretsiz olarak sunduğu Google Benim İşletmem’e kaydetmelisin.
Sitenizi Google Benim İşletmem’e kaydetmek için buraya tıklayın ve adımları takip edin.
Yerel SEO Neden Önemlidir?
Yerel SEO iki temel nedenden dolayı önemlidir. İlk olarak, işletmelerin yerel bölgelerinde işletme arayan potansiyel müşteriler tarafından bulunmasına olanak tanır. İkincisi, işletmelerin artan web sitesi trafiğine ve daha yüksek dönüşüm oranlarına yol açabilecek arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olur.
Yerel SEO’nun faydalarından bazıları şunlardır:
- Web sitesi trafiğini arttırır,
- Daha yüksek dönüşüm oranları sağlar,
- Arama motoru sonuç sayfalarındaki görünürlüğünüzü iyileştirir,
- Potansiyel müşterilere erişme ihtimaliniz artar.
Yerel SEO Sıralama Faktörleri
Google’ın yerel arama algoritması en iyi sonucu bulmaya yardımcı olmak için 3 sıralama faktörünü kullanır. Bu faktörler alaka düzeyi, mesafe ve önem derecesidir.
- Alaka Düzeyi: Alaka düzeyi, arama yapılan kelime veya kelime öbeğinin sitenizde sunduğunuz ürün/hizmet ile ne kadar yakından ilişkili olduğunu gösteren bir faktördür.
- Mesafe: Mesafe, işletmenizin arama yapan kişinin konumuna yakınlığını ifade eder. Arayan kişiye yakın olmanız işletmenizin daha üst sıralarda gözükmesine katkı sağlayacaktır. Fakat, burada arama yapan kişinin konum servisinin açık olması önemlidir :). Bu, özellikle restoranlar, kafeler, mağazalar vb. gibi fiziksel yakınlık gerektiren hizmetler sunan işletmeler için önemlidir.
Örneğin, bir tesisatçıysan ve şehrindeki biri “tesisatçı” araması yaparsa, farklı bir şehirde bulunan bir tesisatçıdan daha üst sıralarda yer alma olasılığın daha yüksektir. Bunun nedeni, arama yapan kişinin yakındaki bir tesisatçıya ihtiyaç duyma olasılığının daha yüksek olmasıdır.
- Önem Derecesi: Bu kısımda sana çok iş düşüyor çünkü bu faktörü etkileyen metrikler senin elinde :). Google Benim İşletmem hesabınıza mutlaka ekibinin, iç mekânın, dış mekânın ve mümkünse ürünlerinin fotoğraflarını eklemelisin. Buna ek olarak işletmen için yapılan tüm yorumlara cevap vermelisin. Evet, olumsuz olsa dahi tüm yorumlara yapıcı cevaplar vererek müşterilerini ne kadar önemsediğini göster.
Haklı olsan bile işletmene yapılan olumsuz bir yoruma, sen de aynı üslup ile cevap verirsen işletmeni tanımayan müşterilerin için olumsuz bir algı oluşturacaktır.
Yerel SEO Nasıl Yapılır?
Yerel SEO, ilgili yerel aramalardan daha fazla iş çekmek için çevrimiçi varlığınızı optimize etme sürecidir.
İşte dikkat etmen gerekenler:
Konuma Dayalı Başlıklar
Yerel SEO’nuzu geliştirmeye çalışıyorsan, çalışmalarında konuma dayalı başlıklar kullanmayı düşünebilirsin. Bu, başlık etiketlerinize (H1,H2,H3,…) şehrinizi dahil etmek anlamına gelir. Bunu yapmak, bu konum terimlerini içeren aramalar için arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer almana yardımcı olabilir.
Bununla birlikte, başlıklarınızı çok fazla yer terimiyle doldurmaman gerektiğini de belirtmeden geçmeyelim. Bu, içeriğininin Google tarafından spam olarak algılanması ve sonucunda cezalandırılmasına neden olabilir. Bunun yerine, konum tabanlı başlıkları dikkatli bir şekilde ve yalnızca işletmen için anlamlı olduklarında kullanmalısın.
Kullanıcı Dostu URL
Yerel SEO’da önemli bir faktör, web sitenizin URL’sidir. URL’niz web sitenizin adresidir ve arama motorlarının web sitenizin ne hakkında olduğunu ve nerede olduğunu anlamasına yardımcı olabilir. URL’nizi yerel SEO için optimize etmek için birkaç ipucu:
- URL’de anahtar kelimelere yer ver,
- URL’de işletmenin adını kullan,
- URL’de konumunu kullan,
- URL’deki kelimeleri ayırmak için tire kullan,
- URL kısa ve hatırlaması kolay olsun.
Bu ipuçlarını takip etmek, URL’nizi yerel SEO için optimize etmenize ve web sitenizin arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artırmana yardımcı olabilir.
Yerel Anahtar Kelimeler
Yerel SEO’nuzu geliştirmenin en iyi yollarından biri, web sitenizin güncel ve alakalı olduğundan emin olmaktır. Web siteniz hedef anahtar kelimeleriniz için optimize edilmeli ve tüm içeriğiniz iyi yazılmış ve bilgilendirici olmalıdır.
Kullanıcı Arama Niyeti
Yerel bir işletmeye sahipsen, web sitenin kullanıcı arama amacı için optimize edildiğinden emin olmanız önemlidir. Kullanıcı arama amacı nedir? Birinin internette bir şey aramasının nedeni budur. Yerel SEO söz konusu olduğunda, dört ana kullanıcı arama amacı türü vardır:
✔️ Gezinme amaçlı aramalar | ✔️ Ticari amaçlı aramalar |
✔️ Bilgi alma amaçlı aramalar | ✔️ Satın alma amaçlı aramalar |
Detaylı bilgi için Kullanıcı Arama Niyeti Nedir? yazımıza göz atabilirsin :).
Görsel Optimizasyon
Görsellerin arama motorları için optimize edilmesi organik arama sonuçlarında daha iyi konumda çıkmalarını sağlayacaktır. Bu durumda görsellerin doğru isimlerle ve alt metinlerle eklenmesi ciddi önem taşımaktadır. Burada dikkat etmen gereken görsel dosyalarını adlandırırken Türkçe karakter kullanmaman gerektiğidir. Son olarak, görsel dosyalarının boyutlarını mümkün olduğunca küçük tutmalısın. Ben genel olarak 150kb’ı geçmeyen görselleri tercih ediyorum. Bu, hem SEO hem de kullanıcı deneyimi için önemli olan sayfalarının daha hızlı yüklenmesine yardımcı olacaktır.
Dahili Bağlantılar
Dahili bağlantılar, web sitesindeki bir sayfadan yine web sitesinde bulunan başka bir sayfaya verilen bağlantılardır. Arama motorlarının web sitesinin yapısını anlamasına yardımcı olurlar ve web sitesinin arama sonuçlarındaki sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olur.
Dahili bağlantıların optimize etmek için dikkat etmen gereken birkaç nokta vardır:
- Anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni kullanmak.
- İlgili sayfalara bağlantı vermek.
- Tutarlı bir bağlantı yapısı kullanmak.
- Aşırıya kaçmamak.
NAP
Yerel SEO optimizasyonu için en önemli faktörlerden birisi de; Ad, Adres ve Telefon Numarası anlamına gelen NAP(Name Address Phone)’dir.
NAP, arama motorlarının işletmenin yasal olduğunu ve işletme bilgilerinin güncel olduğunu doğrulamasına yardımcı olur. NAP bilgilerin yanlış veya güncel değilse, güvenilirliğin zarar görecek ve sıralamana zarar verecektir.
Google benim işletmem hesabındaki bilgiler ile sitende kullandığın yapısal verideki bilgilerin birbiri ile tutarlı olduğundan emin olmalısın.
Yapısal veriler hakkında detaylı bilgi almak istersen Yapılandırılmış Veri (Structured Data) Nedir? yazıma bir göz at.
Mobil Optimizasyon
Mobil cihazlar giderek yaygınlaştıkça, işletmelerin web sitelerini mobil cihazlar için optimize etmeleri önemlidir. Mobil kullanıcıların yerel işletmeleri ararken arama motorlarını kullanma olasılığı daha yüksek olduğundan, mobil uyumlu siteler özellikle müşterilerine yerel arama sonuçlarında ulaşmak isteyen işletmeler için önemlidir.
Bir web sitesini mobil cihazlar için optimize ederken akılda tutulması gereken birkaç şey vardır.
- Web sitesi duyarlı (responsive) olacak şekilde tasarlanmalıdır, yani tüm cihazlara uyumlu olmalıdır.
- Büyük butonlar ve anlaşılması kolay menülerle web sitesinde gezinmek kolay olmalıdır.
- Mobil kullanıcılar genellikle hareket halinde olduklarından ve yavaş yüklenen bir web sitesini bekleyecek zamanları olmayabileceğinden, web sitesi hızlı bir şekilde yüklenmelidir.
Google My Business Optimizasyonu
Google Benim İşletmem hesabını etkin bir şekilde kullanman Yerel SEO açısından sana ciddi faydalar sağlayacaktır. Buraya girilebilecek ve işletmeni diğer işletmeler arasında farklı gösterebilecek tüm özellikleri eklemelisin. Örneğin, bir restoran sahibiysen ve restoran girişi tekerlekli sandalyeye uygunsa bunu belirtmen rakiplerin karşısında seni bir adım öne taşıyacaktır.
Bunun haricinde; paket servis, adrese teslim, içeride servis, temassız teslimat gibi seçenekleri de ekleyerek işletme hesabını iyileştirmen mümkündür. Restoranlar, perakende sektörü ve hizmet sektörü için Google’ın verdiği ipuçlarına göz atman senin için çok faydalı olacaktır.
Restoranlar için GMB ipuçları: https://www.google.com/business/restaurants/
Perakende sektörü için GMB ipuçları: https://www.google.com/business/retail/
Hizmet sektörü için GMB ipuçları: https://www.google.com/business/services/