Skip to main content
SEO

URL Uzunluğu SEO’yu Etkiler Mi?

By Ocak 18, 2022Mayıs 31st, 2024No Comments

URL uzunluğunun sayfamıza nasıl bir etkisi bulunuyor? WordPress altyapısına sahip bir internet siteniz varsa muhtemelen bir SEO eklentisi kullanıyorsunuz. Bu SEO eklentilerinin ortak özelliklerinden birisi SEO puanınızı hesaplarken URL uzunluğunun da hesaplama metrikleri arasında yer almasıdır. URL’ler 75 karakter ile sınırlandırılmıştır. Eklenti yaratıcıları bu sınırın üzerinde olan linklerin SEO’yu negatif yönde etkilediği düşüncesine sahipler.

Peki bu ne kadar doğru? Gerçekten de sayfalarımızın URL’leri 75 karakterin üzerindeyse Google sitemize negatif puan mı veriyor? Google’dan John Mueller soruyu net bir şekilde yanıtlıyor.

Hadi hep beraber John’un yanıtına göz atalım.

Soru: Daha kısa URL’ler, uzun URL’lere kıyasla gerçekten bir etki yaratıyor mu yoksa bu sadece başka bir SEO efsanesi mi?

Cevap: Kısaca hayır. URL’nin uzunluğunun hiçbir önemi yok. URL’leri tanımlayıcı olarak kullanıyoruz. Ne kadar uzun olduğunun önemi yok. Kişisel olarak, 1000 karakterin altında tutmaya çalışıyorum, fakat bunun sebebi URL’leri daha kolay izleyebilmem içindir. Ayrıca, URL içerisinde kullandığınız eğik çizgilerin de hiçbir önemi yoktur. Şu farkındayım ki, sistemlerimizde URL uzunluğunun önemli bir rol oynadığı yalnızca bir bölüm var. O bölüm, kanonikleştirmedir (canonicalization). Sitenizde kopyası olan birden fazla sayfanız olduğu takdirde, indekslemek için biz bunlardan birini seçmek zorundayız. Eğer, kopya sayfalar arasında daha kısa ve daha temiz URL’ler bulduğumuz takdirde sistemimiz bu sayfayı tercih eder. Bu sıralamayı etkilemez. Bu tamamen aramada hangi URL’nin gösterileceği ile alakalıdır.

Sonuç olarak, sıralamaları söz konusu olduğunda ne URL uzunluğu ne de eğik çizgi (slash) sayısı önemlidir. Sizin için çalışan ve uzun vadede tutabileceğiniz bir URL yapısı kullanın.

İlgili videoya göz atmak isterseniz;

Leave a Reply

Skip to content