Skip to main content
Google Office HoursSEO

Temmuz 2023 Google SEO Ofis Saatleri

By Kasım 3, 2023Mayıs 31st, 2024No Comments

Google Search Central youtube kanalında yayınlanan Google Office Hours podcast’inde yayınlanan Temmuz ayında bizlerden gelen soruların derlemesine bu yazıdan ulaşabilirsiniz. Bir çoğumuzun hakim olduğu konulara değinilse de işinize yarayacak cevapların olduğuna eminim.

Web sitemin Google’da görünmesiyle ilgili sorunlar. Yardım edin.

John: Shimmy soruyor: “Merhaba, web sitemin Google’da görünmesiyle ilgili sorun yaşıyorum. Siteyi ve URL’sini buradan iletiyorum.”

Merhaba Shimmy, web sitenize göz attım. Maalesef Googlebot, siteyi bir akıllı telefon kullanıcı aracısı ile taradığında site 403 HTTP durum kodu döndürüyor. Buradan dizine ekleyecek bir şey olmadığı için hiçbir şeyi dizine eklemediğimizi anlıyoruz. Bu durumu incelemek için Google Search Console’un URL Denetleme aracını kullanabilirsiniz.

Milyonlarca 404 hata sayfası mı yoksa 301 yönlendirmeleri mi daha az zararlı?

Gary: Bir kullanıcı şunu soruyor: “Milyonlarca 404 hata sayfası mı yoksa satılan ürün sayfalarının, üst listeleme sayfasına yönlendirdiği 301 yönlendirmeleri mi daha az zararlı?”

404 durum kodları ve 301 yönlendirmeleri tamamen zararsızdır. Sizin açınızdan hangisinin daha iyi olduğuna karar vermeniz ve onu kullanmanız gerekir.

Bir e-ticaret sitesindeki kategori sayfalarının dizine eklenmesi için en uygun URL biçimi ve beyan edilen standart URL hangisi?

Martin: Ksenia soruyor: “Bir e-ticaret sitesindeki kategori sayfalarının dizine eklenmesi için en uygun URL biçimi ve beyan edilen standart URL hangisi? İstemci taraflı oluşturma (CSR) veya sunucu tarafı oluşturma (SSR) kullanılması bir fark yaratır mı?”

Standartlaştırma, site sahibinin link rel standart etiketi aracılığıyla yaptığı önerinin yanı sıra bir URL’ye web’deki diğer yerlerden ne kadar iyi bağlantı verildiğine ve diğer birçok unsura bağlıdır. Daha kısa bir URL’yi standartlaştırabiliyorsanız bu daha iyi olur. Ancak bunu yapamıyorsanız da sorun değil. CSR uygulamalarını birçok farklı şekilde oluşturabilir ve daha kısa URL’leri destekleyebilirsiniz. Ancak bunların hiçbiri dizine eklemeyi etkilemediği için endişelenmenize gerek yoktur. Ayrıca, CSR veya CSR dışı sitelerde standartlaştırma arasında herhangi bir fark yoktur.

Arama sonuçlarım, sitemde başka para birimleri olduğunda neden yalnızca ABD doları cinsinden fiyat gösteriyor? Bu durumu VPN ile test ettim.

John: “Arama sonuçlarım yalnızca ABD doları cinsinden fiyat gösteriyor. Arama sonuçlarının yardımıyla test ettiğimde, sitemde başka para birimleri gösteriliyor olsa bile, fiyat para birimi her yerde aynı kalıyor. VPN’ye bağlı olsam bile aynı sorunu yaşıyorum.”

Örnek sayfa sağladığınız için teşekkür ederiz. Bu durumu inceledikten sonra web sitenizde kullanıcının bulunduğu yere bağlı olarak para biriminin ve fiyatın değiştiği görülüyor. Çoğunlukla ABD’den tarama yaptığımız için fiyatı ABD’deki kullanıcılara göstereceğiniz şekilde, yani ABD doları cinsinden görürüz. Arama sonuçlarında birden fazla para birimi göstermek istiyorsanız her para birimi için ayrı bir URL’ye sahip olmanız ve bu para birimindeki fiyatları söz konusu sayfanın tüm kullanıcılarına göstermeniz gerekir.

Bir alan adı satın alıp test ettim ve 404 hatası alıyorum. Neden?

Gary: Gwendolyn soruyor: “Yıllık 12 ABD dolarına bir alan adı satın aldım. Alan adını test ettim ve 404 hatası alıyorum.”

Alan adınızın Google’ın arama sonuçlarında görünmesi için bir barındırma şirketi tarafından barındırılması gerekir. Bu, alan adınızı içeriğinizin konumuyla ilişkilendirdiğiniz WordPress.com, Wix.com veya Blogger gibi bir yer de olabilir. Sonrasında yüksek kaliteli içerikler oluşturmaya başladığınızda genelde her şey hazır olur.

Google’ın, Search Console’a göre başka bir ülke alan adından yanlış standart URL’leri seçmesini nasıl önleyebilirim?

Martin: Luisa soruyor: “hreflang özellikleri doğru şekilde atanmış olsa da Google, Search Console’a göre başka bir ülke alan adından yanlış standart URL’leri seçiyor. Bu sorunu nasıl engelleyebilirim?”

Standartlaştırma ve hreflang birbiriyle iç içe olsa da biraz farklı kavramlardır. hreflang kullanarak Google’a “bu sayfaların aynı ancak farklı dillerde ve/veya bölgelerde olduğunu” belirtirsiniz. Standartlaştırma da daha sonra dizinimizdeki “ana” URL’nin hangisi olacağına karar verir. Neredeyse aynı içeriğe sahip, ancak farklı diller veya farklı bölgelere yönelik bir sayfa grubu oluşturursanız standartlaştırma yine de bir ana URL seçer, ancak kullanıcının diline ve bölgesine bağlı olarak arama sonuçlarında diğer URL’ler görünebilir. Spesifik olarak sizin örneğinize bakacak olursak standart olarak .at veya .ch alanları seçilse bile Almanya’daki kullanıcıların .de alanını görme olasılığı yüksektir. Buradaki sorun, Avusturya ve Almanca sayfaları içerik açısından muhtemelen birbirine çok benzediği için bu yaklaşımın her zaman işe yaramayacak olmasıdır. Dolayısıyla, kullanıcıların seçim yapmasını devre dışı bıraktıysanız tercih ettikleri bölgeyi kendilerinin seçmesine izin vermek iyi bir fikir olabilir.

Web sitemi Google’da aradım ve Çince yazılmış bağlantılar buldum. Bunları silmek istiyorum.

John: Mohamed soruyor: “Web sitemi Google’da aramayı denediğimde Çince yazılmış birçok bağlantı buldum ve şimdi bu bağlantıları kalıcı olarak silmek istiyorum.”

Arama, web sitelerinin kullanıcılara herkese açık olarak gösterdiği içerikleri yansıtır. Çince web sitelerinden herkese açık olup tarama ve dizine eklemeye izin veren bağlantılar varsa Google bunları seçebilir. Bağlantıları reddetme aracını kullandığınızda Google’a, bunların sıralama açısından dikkate alınmasını istemediğinizi belirtebilirsiniz, ancak bu şekilde söz konusu bağlantıları web’den veya sistemlerimizden kaldırmazsınız. Başka dillerdeki web sitelerinden bağlantılara sahip olmanızda bir sakınca yoktur. Bunların sizin için önemli olmayan rastgele spam içerikli bağlantılar olduğunu varsayarsak bu konuda herhangi bir şey yapmanız gerekmez ve bunları yoksayabilirsiniz.

Web sitemin adresini eski bir alan adından yeni bir alan adına nasıl geçiririm?

Gary: Bir kullanıcı şunu soruyor: “Web sitemin adresini eski bir alan adından yeni bir alan adına nasıl geçiririm?”

Neyse ki site taşıma konusunda internette yüzlerce, hatta binlerce kılavuz bulunuyor. Bizim de site taşıma işlemlerinin nasıl yapılacağıyla ilgili bir kılavuzumuz var.

Farklı satıcılar tamamen aynı ürünü sunarken ürün sayfasındaki içerik nasıl benzersiz olabilir?

Martin: Bir kullanıcı şunu soruyor: “Farklı satıcılar tamamen aynı ürünü sunarken ürün sayfasındaki içerik nasıl benzersiz olabilir?”

Benzersiz olmak için üreticinin sağladığı varsayılan ürün metni ve spesifikasyonlarının dışında kendi bakış açınızı, üründe yaptığınız gerçek bir incelemeyi veya testi ya da ürün hakkında yararlı bulduğunuz bilgileri sunabilirsiniz.

Google Search Console’daki raporu alt alan adına göre nasıl ayırabiliriz?

John: Reina soruyor: “Google Search Console’daki raporu alt alan adına göre nasıl ayırabiliriz?”

Evet. Search Console’daki alt alan adlarını doğrulayabilirsiniz. Alt dizinleri de buradan doğrulayabilirsiniz. Doğrulanmış bir alan adınız varsa doğrulama için özel bir işlem yapmanıza gerek kalmadan bu alt bölümleri ekleyebilirsiniz. Search Console’daki tüm yeni sitelerde olduğu gibi, rapora bağlı olarak verilerin görünmeye başlaması birkaç günü bulabilir.

Çok fazla sayıda 404 sayfası olumsuz etkilere yol açabilir mi?

Gary: “GSC’de çok fazla sayıda 404 sayfası olması, 200 durumuna sahip sayfaların sıralamasını olumsuz yönde etkileyebilir mi?”

Hayır

Google Keşfet’e nasıl geri dönebilirim?

Martin: Siamak Ahadi soruyor: “Artık Google Keşfet’te yokum… Geri dönmek için ne yapmalıyım?”

Keşfet, kullanıcıların taleplerine ve alışkanlıklarına göre davranan organik bir özelliktir. Dolayısıyla, Keşfet trafiğini geri getirmeyle ilgili kolayca verebileceğimiz bir yanıt yoktur. Genellikle, dizine eklenen ve içerik yönergelerimizi karşılayan içerikler Keşfet’e eklenebilir. Ancak, Keşfet trafiği tahmin edilmesi zor olmakla birlikte inişleri ve çıkışları olacaktır.

Bir satış ortağı sitesinin şema türü nedir?

John: Shihabur soruyor: “Bir satış ortağı sitesinin şema türü nedir?”

Öncelikle, satış ortağı siteleri iyi olsa da web sitenizin kullanıcı odaklı faydalı içerikler sunmasını sağlamak temel amacınız olmalıdır. Bir web sitesinin başka bir web sitesinin satış ortağı olduğunu belirtmek için kullanabileceğiniz özel bir yapılandırılmış veri yoktur. Satış ortağı bağlantılarıyla web sitenizden para kazanabilirsiniz. Bu satış ortağı bağlantılarını uygun şekilde etiketlemek için rel=nofollow veya rel=sponsored kullanmanızı öneririz. Böylece arama motorları, bunların satış ortağı bağlantıları olduğunu anlayabilir.

Nasıl iyi bir robots.txt dosyası oluşturabilirim?

Gary: Bir kullanıcı şunu soruyor: “Bonjour, je ne sait pas comment créé un bon robot.txt? İngilizce çevirisi: Merhaba, nasıl iyi bir robots.txt dosyası oluşturabilirim?”

Genel olarak “iyi robots.txt” diye bir şey yoktur. İyi bir robots.txt dosyası, kendi ihtiyaçlarınıza uygundur. Örneğin, dahili arama sonuçlarınızın taranmasına izin vermek istemeyebilir veya belirli bir JavaScript dosyasının taranmasına izin vermek isteyebilirsiniz. Bu tamamen web sitenize ve nasıl ayarlandığına bağlıdır. Bununla birlikte, developers.google.com/search adresindeki robots.txt dosyalarıyla ilgili dokümanlarımıza göz atmanızı öneririz.

Google’ın siteleri incelemek ve değerlendirmek için kalite değerlendiricileri nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz?

Martin: Geoffrey: “Google’ın siteleri incelemek ve değerlendirmek için kalite değerlendiricileri nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz? Bu sadece bir ceza aldıktan sonra mı yapılıyor yoksa kaliteli değerlendiricilerin siteleri incelemesi rutin bir işlem mi?”

Kalite değerlendiricileri teknik olarak tek tek web sitelerine bakar, ancak geçerli değerlendirmeyi değiştirmez. Değişikliklerin başarısını ölçmek için değerlendiricilerden gelen yanıtlardan yararlanırız, ancak bu yanıtlar arama sonuçlarımızın sıralanışını doğrudan etkilemez. Bu konuda daha fazla bilgi için goo.gle/quality-raters sayfasına bakabilirsiniz.

GSC, site taşıma işlemi bir yıl önce yapılmasına rağmen 1 milyon tane “yönlendirme içeren sayfa” gösteriyor. Neden?

John: Robin soruyor: “Web sitemizde yaklaşık bir yıl önce site taşıma işlemi gerçekleştirdik. Search Console bize yaklaşık 1 milyon ‘yönlendirme içeren sayfa’ gösteriyor. Yapabileceğimiz veya yapmamız gereken bir şey var mı?”

Bu tamamen normal bir durum olabilir. Google’ın sistemleri bazen eski URL’leri uzun süre hatırlamak ister. Eski URL’ler yönlendirmeye devam ettiği sürece bu bir soruna işaret etmez. Bu URL’leri Google’ın belleğinden silmeniz gerekmez ve zaten bunu yapamazsınız. Bunlar genellikle zaman içinde yavaş yavaş kaldırılır. Göreceğiniz son performans değişiklikleri, eski site taşıma işlemiyle ilgili değildir.

Google’da arama yapıldığında web sitemin alan adı görünmüyor. Neden?

Gary: Eugene soruyor: “Google’da arama yapıldığında web sitemin alan adı görünmüyor. Neden?

Yaptığım incelemenin ardından web sitenizi Search Console’da doğrulamanızı ve orada belirtilen ipuçlarına göz atmanızı kesinlikle öneririm. Bu durum muhtemelen Search Console hesabınıza girdikten sonra kolayca düzeltilebilir.

Alan adımız yalnızca e-posta hesapları için kullanılıyor. Bu alan adının, Google arama sonuçlarında görünmesini nasıl engelleyebilirim?

Martin: Amanda soruyor: “Alan adımız yalnızca e-posta hesapları için kullanılıyor. Bu alan adının, Google arama sonuçlarında görünmesini nasıl engelleyebilirim?”

Yalnızca e-posta için kullanıyorsanız arama sonuçlarında gösterilebilecek bir içeriğiniz yok demektir. Googlebot’un alan adınızla ilgili istekte bulunmamasını istiyorsanız robots.txt dosyasını kullanarak alan adınızdaki herhangi bir URL’ye erişmesini engelleyebilirsiniz. Bu, sayfaların Google arama sonuçlarında görünmesini engellemez. Bunu yapmak için bir robots meta etiketi ya da HTTP üstbilgisi kullanmanız ve “noindex” olarak ayarlamanız gerekir. Alan adında bir web siteniz bile yoksa ve bunu yalnızca e-posta için kullanıyorsanız Googlebot’un görebileceği bir içerik olmadığından alan adı zaten arama sonuçlarında görünmez.

SC, sitemin Googlebot masaüstü tarafından tarandığını söylüyor. Mobil dizine taşıma işlemini ne engelliyor?

John: Pottier soruyor: “Merhaba, Search Console’da sitem Googlebot masaüstü tarafından taranacak şekilde gösteriliyor. Mümkünse sitemin mobil dizine taşınmasını neyin engellediğini öğrenmek istiyorum.”

Siteniz büyük olasılıkla mobil öncelikli dizine ekleme aşamasındadır. Tekrar kontrol etmek için Search Console’daki tarama istatistiklerine gidip orada belirtilen tarayıcı türlerine göz atabilirsiniz. En yaygın tarayıcı türü olarak akıllı telefon Googlebot görünüyorsa hazırsınız demektir. Esasen, şu anda tüm siteler mobil sürümleriyle birlikte taranıp dizine eklenir. Yalnızca masaüstü tarayıcılarla taranan birkaç site, mobil cihazlarla hiç çalışmayan sitelerdir.

hreflang içindeki sorgu dizesi, Google’a herhangi bir şekilde karışık sinyaller verebilir mi?

Gary: VT soruyor: “hreflang içindeki sorgu dizesi, Google’a herhangi bir şekilde karşılık sinyaller verebilir mi? Örneğin şuradaki gibi: <link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.domain.us?setContextLanguageCode=en-us” >”

Cevabı basit: Bu, büyük sorunlara neden olmaz. Ancak yine de hiçbir soruna neden olmayacağını garanti edemeyiz. Bu konuda tutarlı olmanız gerekir. Aksi takdirde, bazı standartlaştırma sürprizleriyle karşılaşabilirsiniz.

Web sitesi form tasarımının ve form konumunun SEO sıralamasındaki etkisi nedir?

Martin: Somnath Halder soruyor: “Web sitesinin form tasarımının ve form konumunun SEO sıralamasındaki etkisi nedir?”

Formlar, sıralamada özel bir rol oynamaz. Bunlar, diğer içerikler gibi içeriklerdir. Dolayısıyla görsel tasarım önemli değildir, ancak bunları siteye yerleştirdiğiniz konum, Google’a içeriğin önemi hakkında bir fikir verebilir. Formlarınız için yer paylaşımları kullanıyorsanız bunun sitenizdeki kullanıcı deneyimini etkileyebileceğini unutmayın.

Sayfaları kaldırmak taranabilirliği ve dizine eklenebilirliği iyileştirir mi?

John: “8 milyon kullanılmış ürün sayfasının dizinden çıkarılıp 2 milyon benzersiz dizine eklenebilir ürün sayfasında toplanması, taranabilirliği ve dizine eklenebilirliği (Keşfedildi – şu anda dizine eklenmiş değil sorunu) iyileştirmeye yardımcı olur mu?”

Bu konuda bir şey söylemek mümkün değil. Dokümanlarımızda yer alan büyük sitelere yönelik tarama bütçesi rehberini incelemenizi öneririm. Büyük sitelerde bazen daha fazla tarama yapılması, web sitenizin daha fazla tarama işlemini nasıl ele alabileceğiyle sınırlıdır. Çoğu durumda bu daha çok web sitesinin genel kalitesiyle ilgilidir. 8 milyon sayfadan 2 milyon sayfaya geçerken web sitenizin genel kalitesini önemli ölçüde iyileştiriyor musunuz? Gerçek kaliteyi iyileştirmeye odaklanmadığınız sürece dizine eklenebilir sayfaların sayısını azaltmak için çok fazla zaman harcar ancak web sitesini daha iyi hale getirmezsiniz. Bu da arama açısından size herhangi bir fayda sağlamaz.

Küresel bir şirket, gTLD olarak .ai kullanmalı mı yoksa Google bunu ccTLD olarak mı değerlendirir?

Gary: Danielle Ross soruyor: “Küresel bir şirket, gTLD olarak .ai alan adını kullanmalı mı yoksa Google bunu Anguilla ülkesi için ccTLD olarak mı değerlendirir?”

Haziran 2023’ün başından itibaren, Google Arama’da .ai’yi bir gTLD olarak değerlendiriyoruz. Dolayısıyla evet, global varlığınız için bu alan adını kullanabilirsiniz.

Search Console’daki tüm “Bulunamadı (404)” hatalarını temizlemek istiyorum. Nasıl?

John: Ghanshyam soruyor: “Search Console’daki tüm ‘Bulunamadı (404)’ hatalarını temizlemek istiyorum.”

Search Console’da gösterilen hataları temizlemek için kullanabileceğiniz bir ayar yoktur. Bu hatalar, web siteniz tarandıkça zaman içinde otomatik olarak toplanır ve güncellenir. Ayrıca, 404 hataları da bir sorun teşkil etmez. Mevcut olmayan sayfalar için tüm web sitelerinin 404 döndürmesi beklenir. Bu aslında iyi bir şeydir.

Web sitemizin sıralamasıyla ilgili profesyonel görüşünüze ihtiyacımız var.

Gary: Bir kullanıcı şunu soruyor: “Web sitemizin sıralamasıyla ilgili profesyonel görüşünüze ihtiyacımız var. Bu konuda toplantı yapabilir miyiz? Size uygun bir tarih ve saat söyleyebilir misiniz?”

Öncelikle bizimle görüşmek istediğiniz için teşekkür ederiz. Ancak hayır, Arama Ekibi herhangi bir nedenle özel yardım toplantıları sunmadığı için herkesin izlediği yolu izlemeniz gerekir. Bu yolun ne olduğunu öğrenmek istiyorsanız developers.google.com/search/help adresindeki dokümanlarımıza göz atabilirsiniz.

Google Akademik’teki bir yayınımın dizine eklenmesini nasıl isteyebilirim?

John: Rijul Chaturvedi: “Google Akademik’teki en iyi dergilerden birinde yer alan son yayınımın dizine eklenmesini nasıl isteyebilirim? Doktora öğrencisi olduğum için kendi web sitem yok. (Yayınlarım, yazar profili sayfasına bağlı)”

Bu soruyu zaman zaman alıyoruz. Belirttiğiniz URL’yi inceledim. İlginç bir şekilde aynı içerik birkaç URL’de mevcut ve diğer sürümlerden birini dizine eklemişiz. Bunu bulmak için sayfayı açabilir, metindeki bir bölümü kopyalayabilir ve URL yerine bu metni arayabilirsiniz. Ayrıca, giriş yapmamış kullanıcıların sayfaya erişebildiğinden emin olun. Her hâlükârda, sohbet aracıları ile sosyal arkadaşlık kurmayla ilgili makalenize yer işareti koydum ve bunu okumak için sabırsızlanıyorum.

PDF, video ve resim URL’si gibi dosyalardaki yönlendirmelerle ilgili en iyi uygulamalar, web sayfası URL’leriyle aynı mı?

Gary: Phillip soruyor: “Yönlendirmelerle ilgili en iyi uygulamalar PDF URL’leri, video URL’leri ve resim URL’leri için bir web sayfası URL’siymiş gibi aynı şekilde geçerli mi?”

Evet, video ve PDF gibi ikili program dosyaları da dahil olmak üzere diğer dosya türleri, web sayfalarını yönlendirdiğiniz şekilde yönlendirilebilir.

Bir web sitesinin küçük bir bölümünde kullanılan hreflang etiketleri uluslararası hedefleme sinyali olarak mı kullanılır?

John: Toby soruyor: “hreflang etiketleri doğru bir şekilde, ancak web sitesinin yalnızca bir bölümünde (ör. yalnızca Avrupa alt klasörleri) uygulanırsa uluslararası hedefleme sinyali olarak kullanılmaya devam eder mi?”

hreflang, sayfa başına uygulandığı için sitenizin yalnızca bir bölümünde kullanılması sorun yaratmaz. Ancak, hreflang uygulamak için çok fazla zaman harcamadan önce, aramada yanlış sayfaları görmenin bir sorun olup olmadığını tekrar kontrol etmenizi öneririm. Ayrıca, hreflang ek açıklamalarını site haritası dosyasında da uygulayabileceğinizi unutmayın. Diğer bir deyişle, sayfaları düzenleyemiyorsanız bile bunlar için hreflang ek açıklamaları belirtebilirsiniz. Daha fazla bilgi edinmek için dokümanlarımıza göz atabilirsiniz.

Leave a Reply

Skip to content