Skip to main content
SEO

Sitenizin Google’da Gözükmemesinin 11 Nedeni

By Ocak 16, 2022Mayıs 31st, 2024No Comments

Google’ın sitenizi neden indekslemediğini merak ediyor musunuz? Google’ın web sayfalarını dizine eklemesini engelleyebilecek birçok olası sorun vardır. Muhtemelen aşağıda paylaştığımız nedenlerden 1 veya birkaçı bu sorunun sebeplerini oluşturmaktadır. Vakit kaybeden yazımızı okuyun ve siz de Google’da var olmanın keyfini çıkarın.

Siteniz Mobil Uyumlu Değil

Sitenizin mobilde indekslenmesi için sitenizin mobil uyumlu olması gerekmektedir. Ancak şunu unutmamalısınız ki sitenizin mobil uyumlu olması indekslenmeniz için yeterli olmayabilir.

Web sitenizdeki içerik ne kadar harika olursa olsun, bir akıllı telefon veya tablette görüntülenmek üzere optimize edilmemişse, sıralamanızı ve trafiğinizi kaybedersiniz.

Sitenizi mobil için optimize etmek hiç de zor değil. Bunun için bootstrap bize çok özel kod blokları sağlamaktadır. Bootstrap kod yapısını sitenize entegre ederek sitenizi responsive yapmanız mümkündür. Bu sayede kullanıcıların herhangi bir gezinme sorunu yaşamadan ihtiyaç duyduklarını rahatça bulmalarını sağlayabilirsiniz.

Bu sorunla ilgili olarak yapmanızı önerdiğimiz ilk şey, sitenizi Google’ın Mobil Uyumluluk Test Aracı aracılığıyla çalıştırmaktır. Linki aşağıya bırakıyoruz.

search.google.com/test/mobile-friendly

Burada test işlemi bir kaç dakika sürebilir sabırlı olmanızı öneririz.

“Sayfa Mobil Uyumlu” onay mesajını alamazsanız, sitenizi mobil uyumlu hale getirmek için yapmanız gereken bazı işler vardır. Olası hataların çözümleri için Google’ın paylaşmış olduğu çözümlere göz atmanızı öneririz. Linki aşağıya bırakıyoruz.

support.google.com/webmasters/answer/9063469

Google İçin Fazla Karmaşık Kod Yapısı Kullanıyorsunuz

Karmaşık bir kodlama dili kullanıyorsanız Google sitenizi dizine eklemez. Ayarlar yanlış olduğu ve tarama ve indeksleme sorunlarına neden olduğu sürece hangi dili kullandığınızın hiçbir önemi yoktur.

Bu sizin için bir sorunsa, sitenizin gerçekten ne kadar mobil uyumlu olduğunu görmek (ve yapılması gerekebilecek düzeltmeleri yapmak) için Google’ın Mobil Uyumluluk Test Aracı’nı çalıştırmanızı öneririz. Linki aşağıya bırakıyoruz.

search.google.com/test/mobile-friendly

Siteniz Yavaş Yükleniyor

Yavaş yüklenen siteler, Google’ın bu sitelerin Google dizinlerinin en iyi sonuçlarında yer almasını isteme olasılığını azaltır. Sitenizin yüklenmesi uzun sürüyorsa, bunun nedeni birçok farklı faktör olabilir.

Sayfada bir kullanıcının tarayıcısının işleyemeyeceği kadar fazla içeriğe sahip olmanız veya sınırlı kaynaklara sahip yetersiz bir sunucu (hosting) kullanıyorsanız bile olabilir.

Çözümler:

  • Page Speed ​​Insights‘ı kullanın – Bu araç sayesinde sitenizin yavaş olmasına sebep olan tüm sorunları Mobil ve Masaüstü sürümleri için bulabilirsiniz. Yapmış olduğumuz yüzlerce analiz sonucunda şunu belirtmek isteriz ki; genellikle js dosyalarının, css dosyalarının ve görsellerin boyutları ve sunucudan geç yanıt geldiğine dair sorunlar ortaya çıkmaktadır. Burada karşılaştığınız sorunlar için page speed insights aracının içerisinde size çözümler sunmaktadır.
  • Webpagetest.org aracını kullanın – Bu araç, web sitenizin yeterince hızlı yüklenip yüklenmediğini size bildirir. Ayrıca, sitenizde size sorun çıkaran belirli öğeleri ayrıntılı olarak görmenize olanak tanır. Şelaleleri, ciddi sorunlara neden olmadan önce önemli sayfa hızı sorunlarını belirlemenize yardımcı olabilir.

İdeal olarak, sayfa hızı sayılarınızın 70 veya daha fazla olduğundan emin olun. Mümkün olduğunca 100’e yakın olması idealdir.
[bizeulas message=”Site Hızı Optimizasyonu Hakkında Bizden Destek Almak İsterseniz”]

Sitenizin İçeriği Zayıf

İçeriğin zayıf olması yazmış olduğunuz içeriğin değersiz olmasına anlamına gelmemektedir. İyi yazılmış içerik, Google’da başarılı olmak için çok önemlidir. En azından rakiplerinizin seviyelerini karşılamayan zayıf içeriğiniz varsa, ilk 50’yi kırmada bile önemli sorunlarınız olabilir.

Deneyimlerimize göre, 1000 kelimeden az içerik, 1000 kelimeden fazla içerik kadar iyi sonuç vermez. Kelime sayısı bir sıralama faktörü değildir. Rekabet bağlamında ne yapacağınıza karar verirken, içeriğinizin iyi yazılmış olduğundan emin olmak başarının anahtarıdır.

Sitenizdeki içeriğin iyi ve bilgilendirici olması gerekir. Soruları yanıtlaması, bilgi sağlaması veya sizinkiyle aynı niş içindeki diğer sitelerden yeterince farklı bir bakış açısına sahip olması gerekir.

Bu standartları karşılamıyorsa, Google muhtemelen daha kaliteli içeriğe sahip başka bir site bulacaktır.

Kelime sayısının az olduğu sayfalar kesinlikle arama sonuçlarında gözükmez demiyoruz. İçeriğin kaliteli olması sonuca ulaşmanız için yeterli olabilir ama sizler 1 veya 2 anahtar kelime aramasında kullanıcıların karşısına çıkarken sizden daha zengin içeriğe sahip olan rakibiniz 5, 6 belki de 11 anahtar kelimede sizin önünüze geçebilir.

Ayrıca zayıf sayfalar, çok fazla benzersiz içeriğe sahip olmadıklarından ve rakiplerinize kıyasla minimum kalite seviyelerini karşılamadıklarından dizine ekleme sorunlarına neden olabilir.

Siteniz Kullanıcı Dostu Değil

Kullanıcı dostu ve ilgi çekici bir siteye sahip olmak, SEO için çok önemlidir. Ziyaretçilerin aradıklarını rahatça bulabiliyor ve ziyaretçiler web sitenizde rahatça gezinebiliyorsa, Google sitenizi arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkaracaktır.

Google, kullanıcıların yüklenmesi sonsuza kadar süren, kafa karıştırıcı gezinmeye sahip veya çok fazla dikkat dağıtıcı (ziyaretçilerini reklama boğan siteler gibi) olduğu için kullanımı zor olan bir sayfada çok fazla zaman harcamasını istemez.

Kategori başına birden fazla ürün listelemek yerine kategoride yalnızca bir ürününüz varsa, içeriğinizin Google’da iyi bir sıralamada yer almamasının nedeni bu olabilir. Sadece her gönderideki anahtar kelimeleri hedeflemek değil, aynı zamanda ilgili tüm gönderilerin konuyla ilgili diğer ilgili makalelere/sayfalara bağlantı verdiğinden emin olmak da önemlidir.

İnsanlar blogunuzu paylaşmayı seviyor mu? Okuyucular içeriğinize hayran mı kalıyor? Cevabınız hayırsa, Google’ın sitenizi dizine eklemeyi bırakmasının nedeni bu olabilir.

Kullanıcıların karmaşık bağlantı hiyerarşilerinde gezinmek zorunda kalmadan kolayca satın alma yapabilmeleri için, kategori sayfalarında listelenen tüm ürünlerin ilgili alt kategorilerde de bulunduğundan emin olun.

Yönlendirme Döngünüz Var

Yönlendirme döngüleri, indekslemeyi engelleyen diğer bir yaygın sorundur. Bunlara genellikle yaygın bir yazım hatası neden olur ve aşağıdaki adımlarla düzeltilebilir:

  • Yönlendirme döngüsüne neden olan sayfayı bulun. WordPress kullanıyorsanız, bu sayfadaki veya bir .htaccess dosyasındaki gönderilerinizden birinin HTML kaynağını bulun ve trafiği hangi sayfadan yönlendirmeye çalıştığını görmek için “301’i Yönlendir” ifadesini arayın.
  • Sorunun nerede olduğunu bulana kadar “yönlendirme” içeren tüm dosyaları aramak için Windows Gezgini’nde (veya Mac ise Command + F) “bul”u kullanın.
  • Herhangi bir yazım hatasını düzeltin, böylece kendine dönük yinelenen bir URL adresi olmaz, ardından aşağıdaki gibi yeniden yönlendirme kodunu kullanın:
    • 404’ler gibi durum kodları her zaman Google Search Console’da görünmez. Screaming Frog gibi harici bir tarayıcı kullanarak 404’ler ve diğer hatalar için durum kodlarını bulabilirsiniz.
    • Her şey yolunda görünüyorsa, siteyi tekrar taramak ve dizine eklemeye yeniden göndermek için yerinde Google Search Console’u kullanın. Dikkat gerektiren yeni uyarılar varsa, Google Search Console ile tekrar kontrol etmeden önce bir hafta kadar bekleyin.

Google dizinlerini her gün güncellemeyebilir, ancak birkaç saatte bir denerler, bu da bazen içeriğinizin güncel olsa bile hemen görünmeyebileceği anlamına gelir. Sabırlı olun! Yakında indekslenecektir.

Googlebot’unun Sitenizi Taramasını Engelleyen Eklentiler Kullanıyorsunuz

Sitenizin taranmasını engelleyen bir eklenti kullanıp kullanmadığınızı öğrenmek için, robots.txt dosyasına göz atmanızı öneririz. Robots.txt dosyanızda sitenizi noindex olarak ayarlarsanız, Googlebot onu tarayamaz.

Web sitenizin ana dizinindeki robots.txt dosyasını bulduktan sonra aşağıdaki kod satırını bulun.

User-agent: *
Disallow:

Disallow satırı eğer Disallow: / şeklinde gözüküyorsa siteniz Googlebotları tarafından taranmaycaktır. İzin verilmeyen (Disallow) satırın boş olması, tarayıcılara sitenizdeki her sayfayı kısıtlama olmaksızın tarayabileceklerini ve dizine ekleyebileceklerini söylüyor (noindexed olarak işaretlenmiş sayfalarınız bunun dışındadır).

Siteniz İçeriği Oluşturmak İçin JavaScript Kullanıyor

JavaScript’i tek başına kullanmak, her zaman indeksleme sorunlarına neden olan karmaşık bir sorun değildir. JS’in sorunlara neden olan tek şey olduğunu söyleyen tek bir kural yoktur. Bunun bir sorun olup olmadığını belirlemek için tek tek siteye bakmanız ve sorunları teşhis etmeniz gerekir.

JS’in bir sorun olarak devreye girdiği yer, JS’in  gizlemeye benzer teknikler yaparak taramayı engellediği zamandır.

HTML’yi ham HTML’ye kıyasla oluşturduysanız ve ham HTML’de, oluşturulan HTML’de olmayan bir bağlantınız varsa, Google bu bağlantıyı tarayamaz veya dizine ekleyemez. Bu tür hatalar nedeniyle, işlenmiş HTML ile ham HTML sorunlarını tanımlamak çok önemlidir.

JS ve CSS dosyalarınızı gizlemek istiyorsanız, bunu denemeyin. Çünkü Google, tarama yaparken tüm JS ve CSS dosyalarınızı görmek istiyor.

Google, tüm JS ve CSS’leri taranabilir durumda tutmanızı istiyor. Bu dosyalardan herhangi birini engellediyseniz, engellemelerini kaldırmak ve Google’a sitenizin ihtiyaç duyduğu görünümü vermek için tam taramaya izin vermek isteyebilirsiniz.

Tüm Alan Adı Mülklerini Google Arama Konsoluna Eklemediniz

Alan adınızın birden fazla varyasyonu varsa, özellikle http://’den https://’e geçiş yaptığınız bir durumda, tüm alan varyasyonlarınızı Google Search Console’da eklemeniz ve doğrulamanız gerekir.

GSC’ye eklerken alan varyasyonlarınızın hiçbirini kaçırmadığınızdan emin olmanız önemlidir. Bunları GSC’ye ekleyin ve doğru olanları izlediğinizden emin olmak için tüm alan mülklerinin sahibi olduğunuzu doğruladığınızdan emin olun.

Yeni başlayan siteler için bu muhtemelen bir sorun olmayacaktır.

Sitenizde Sitemap Kullanmıyorsunuz

Bir site haritası kullanmanız gerekiyor!

Site haritası, sitenizdeki tüm sayfaların bir listesidir ve ayrıca Google’ın hangi içeriğe sahip olduğunuzu bulmasının bir yoludur. Bu araç, her sayfanın Google Search Console tarafından taranmasını ve dizine eklenmesini sağlamaya yardımcı olacaktır.

Bir site haritanız yoksa, sayfalarınız dizine eklenmedikçe ve trafik almadıkça Google site içeriğinizi göremez.

WordPress altyapısına sahip bir siteniz varsa bu sorunun çözümü çok basit. Rank Math gibi bir SEO eklentisi kullanıyorsanız eklenti sizin için sitemap oluşturur. Rank Math -> SiteMap ayarlarına girerseniz eklentinin sizin için oluşturduğu site haritalarına ulaşabilirsiniz. Google Search Console’a site haritanızı eklediğiniz takdirde bu sorun ortadan kalkacaktır.

Sitenizin SEO’su Teknik Açıdan Berbat

Şunu unutmamalısınız ki, çok ucuza alınan teknik SEO çalışmaları sitenize yarardan çok zarar vermektedir. Bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Dolayısıyla ucuza yapılacak işlemler içermez.

Teknik SEO’yu doğru yaparsanız Google ve kullanıcılarınız sizi daha çok sevecektir.

Bazı yaygın sorunlara ve çözümlere ve teknik SEO’nun size nerede yardımcı olabileceğine bir göz atmak gerekirse;

Sorun: Siteniz Önemli Web Verileri rakamlarına ulaşmıyor

Çözüm: Teknik SEO, Önemli Web Verilerinizle ilgili sorunları belirlemenize yardımcı olacak ve bu sorunları düzeltmeniz için size bir yol sağlayacaktır. Sadece stratejik bir denetime güvenmeyin – bu, bu alanlarda size her zaman yardımcı olmaz. Bu sorunlardan bazılarını ortaya çıkarmak için tam bir teknik SEO denetimine ihtiyacınız var.

Sorun: Sitenizde tarama ve dizine ekleme sorunları var

Çözüm: Bu tip sorunlar inanılmaz derecede karmaşık olabilir ve bu sorunları ortaya çıkarmak ve onarmak için deneyimli bir teknik SEO gerektirir. Siteniz hiç ziyaretçi çekmiyorsa kesinlikle işin uzmanlarından destek almalısınız.

Ayrıca, WordPress’de Ayalar -> Okuma menüsü altındaki “Arama motorlarının bu siteyi dizine eklemesine engel olmaya çalış” kutusunu yanlışlıkla işaretlemediğinizden emin olun.

Sorun: Sitenizin robots.txt dosyası bir şekilde tarayıcıların kritik dosyalardan erişmesini istemeden engelliyor

Çözüm: Yine, Teknik SEO sizi kurtarak çözümler üretecektir. Bazı siteler o kadar derinlerde ki siteyi silip baştan başlamaktan başka bir çıkış yolu göremeyebilirsiniz. Burası, deneyimli bir teknik SEO uzmanının ağırlığının altın değerinde olduğu yerdir.

Leave a Reply

Skip to content