Her geçen gün daha iyi hizmet verebilmek için sürekli kendini yenileyen Google algoritmasında web sitenin ve içeriklerinin öne çıkmasını istiyorsan semantik SEO hakkında bilgi sahibi olmalısın. Semantik SEO, en geniş tanımıyla kullanıcının arama motoruna sorduğu tek soruya değil, sorma ihtimali olan tüm sorulara cevap verip ihtiyacı olabilecek bilgileri önüne çıkaran algoritmanın uzantısıdır.
Peki SEO nasıl yapılır?
Gel detaylara birlikte bakalım.
Semantik SEO Hakkında Bilmen Gerekenler
Google algoritması 2013 yılına kadar neredeyse tamamen anahtar kelimeler üzerinden içerikleri anlayarak kullanıcılarına gösterirdi. 2013 yılında uygulama koyduğu yenilikler sayesinde sadece anahtar kelimeler değil, konuyla ilişkili diğer kelimeler de konunun anlaşılmasında önemli olmaya başlar. Bu değişim sayesinde sadece anahtar kelimelerin kullanıldığı verimsiz içerikler yerini kaliteli içeriklere bırakarak SEO başarısını artırdı. 2013 yılındaki değişimden sonra Google, Semantik yani “Anlambilimsel” işleyişiyle bu ihtiyacı karşılamayan sayfaların alt sıralara düşmesine neden olur.
Anlamsal arama ve anlamsal SEO olarak da bilinen Semantik SEO bu değişimin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Artık sadece anahtar kelimelerin bir sayfayı üst sıralara taşıması yetmediği için belli bir konu çerçevesinde yazılan kapsamlı içerikler ve ilişkili kelimeler popüler olmaya başlar. Örneğin “Okul alışverişinde çocuğa ne alınır?” sorusunu soran bir ebeveynin karşısına sadece “alışveriş” değil; “okul alışverişi, çocuğa ne alınır?” gibi kelimelerin de geçtiği kapsamlı içerikler çıkarılır. Bu Semantik SEO’dur.
Semantik arama olarak bilinen bağlamsal anlamlı aramada ise “okula yeni başlayan çocuk”, “okul alışverişi nereden yapılır?” gibi konu ile alakalı olabilecek diğer söz öbekleri de kullanıcıya sunulur. Google arama sonuçları sayfasında yer alan Featured Snippet (Öne Çıkarılan Sonuç Sayfaları) ve People Also Asked (Kullanıcılar Bunu da Sordu) bölümleri bağlamsal olarak kullanıcı aramasına ilişkin diğer konuları da öne çıkarır.
SEO Danışmanlığı hizmeti ile profesyonel destek alın!
Semantik SEO’nun Adımları
Kendi sitende semantik site içi SEO kullanmak istiyorsan birçok farklı yöntem izleme imkânın vardır. Bu adımlar kısa bir şekilde özetlenirse:
- Hedef kelime öbeği seçin ve ağırlık vermelisin.
- Hedef kelimeyi ve konunun özünü içeren cümlelere anlamsal açıdan bağlı cümle ve kelimeleri bulmalısın.
- İçeriği hazırlamadan önce anahtar kelime, semantik kelimeler, konunun özü ve anlamsal açıdan bağlı kelime ve anlatımları belirlemelisin.
- Kullanıcıların sorma ihtimali olan soruları araştırmalı ve yeni sorular üretmelisin. Soru ve cevaplara içerikte kapsamlı olarak yer vermelisin.
- Başlık sayısını artırmalı ve başlıklarda sorular kullanmalısın.
- Site dışı SEO içerikleri için de aynı özelliklere dikkat edebilir, bağlantılı kelimelerden kendi sitene link çıkışı yapabilirsin.
Semantik SEO’nun Avantajları
Arama motorlarında öne çıkmanın yanı sıra birçok farklı şekilde Semantik kelimelerden yararlanman mümkündür. Doğru SEO kullanımı marka popülaritesini artırma, e-ticaret hacmini geliştirme ve doğru müşterilerle iletişim kurabilme açısından faydalıdır. SEO’nun diğer avantajları ise şu şekilde sıralanabilir:
- Anahtar kelime sıralaması elde etmek için tıklanma sayısını artırarak şansını yükseltir.
- Serp yani Arama motoru sonuçlarında uzun süre üst sıralarda kalma imkanı yaratır.
- Yazılan içerikte anlam bütünlüğü hedeflenirken kullanıcı faydası gözetilir. Bu nedenle kullanıcının sayfada kalma süresi uzar.
- Google arama sonuçlarında üst sıralara çıkarak daha fazla kullanıcı ve müşteriye ulaşma imkânı sunar. Bu durum müşteri potansiyelini de artırır.
- Siteye doğru internet kullanıcısının ulaşma ihtimalini yükselttiği için hem kullanıcı hem site sahibi açısından verimliliği yükseltir.
Marka ve kişisel web siten için Google algoritmasına uyum sağlayarak başarılı içerikler üretmek istiyorsan sen de SEO danışmanlığı alabilirsin. Organik trafik çekmek için danışmanla özel çalışmalar yaparak dijital dünyada da markanın adını duyurabilirsin.