John Mueller (Google’da Web Yöneticisi Eğilimleri Analisti), bir sayfada anahtar kelimelerin kaç kez kullanılacağı ve konuyla eşleşen kelimelerin değeri hakkında bir soruyu yanıtlıyor.
John Mueller, Google aramalarındaki tüm gelişmeler nedeniyle H1, Meta etiketlerinde ve sayfalardaki anahtar kelimeleri hedeflemenin güncelliğini yitirmiş olup olmadığını yanıtladı. John, anahtar sözcükleri (sınırlar dahilinde) kullanmanın ve sözcükleri konuyla doğru şekilde eşlemenin değerini onayladı.
Anahtar Kelime Sayıları Hakkında Soru
Soruyu soran kişi, içerikte anahtar kelimelerin kullanımını belirten bir “yönergesi” olduğundan bahsetmiştir. Yönergenin güncelliğini yitirmiş olabileceğinden şüpheleniyordu.
Soru:
“Anahtar kelimeleri kullanmak için bir yönergem var, özellikle meta etiketlerdeki anahtar kelimeleri hedefleyin, H1’de kullanın, bir içerikte defalarca bu kelimeyi kullanın. Ve bu bana gerçekten modası geçmiş görünüyor, özellikle semantik aramadaki tüm gelişmeler ve tüm harika MUM ve diğer şeyler. …Temel soru, bunun hala meşru bir SEO taktiği olduğunu düşünüyor musunuz? Yoksa bu anahtar kelimeyi bir sayfada bu kadar çok kullanmaya odaklanmamalı mıyız?”
İçerikteki Anahtar Kelime Oranı
John Mueller, ilk olarak bir makalede anahtar kelimelerin belirli bir miktarda belirtilmesi gerekliliği ile ilgili bölümü yanıtladı.
Google’ın algoritmasının, sayfada belirli bir yüzdede hedef anahtar kelimeyi içeren içeriğe iyi yanıt verdiğine dair bir inanç var.
Örneğin, en üst sıradaki siteleri tarayan ve hedef anahtar kelime öbekleri ve diğer öneriler için anahtar kelime oranları öneren bazı içerik yazma yazılımları vardır.
Anahtar kelimelerden belirli sayıda bahsetme fikri, Google’dan önceki en eski arama motorlarına kadar uzanır.
John Mueller’in cevabı aslında bir çok yanılgıyı da ortadan kaldıracak niteliktedir.
İşte cevap:
“Genel olarak, bir sayfada bir anahtar kelimeyi kaç kez kullandığınızın, gerçekten önemli veya mantıklı olduğunu düşünmüyorum. İçeriği doğal olarak yazarken bu genellikle kendiliğinden çözülür.”
Anahtar Kelime Kullanmak Önemlidir, Ama Aşırıya Kaçmadan
Mueller daha sonra, anahtar kelimeler kullanmanın önemini teyit ediyor, ancak aynı zamanda bu konuda çok fazla takıntı yapma konusunda da uyarıyor.
Müller’in yanıtı:
“Ayrıca tek tek anahtar kelimelerle ilgili olarak, bu tamamen göz ardı etmeyeceğim bir şey ama aynı zamanda tam anahtar kelimelere fazla odaklanmayacağım bir şey olduğunu düşünüyorum. Yani özellikle, kelimelerin tekil ve çoğul halleri gibi şeyler ya da tek tek sözcükleri yazmanın farklı yolları gibi. Bu muhtemelen endişelenmenize gerek olmayan bir şey. Ancak sitenizin ne hakkında olduğunu ve ne için bulunmasını istediğinizi belirtmek, yine de yapacağım bir şey. Bahsetme sayısı deyinip denizde boğulmak istemiyorum. Tüm eşanlamlılar ve farklı yazma yöntemleriyle aşırıya kaçmam. Ama en azından her anahtar kelime varyasyonundan bir kez bahsetmek kesinlikle mantıklı.”
Not: Muller’in cümlelerini çevirirken anlamsızlığa yol açmış olabilirim dilerseniz videodan izleyip kendiniz çevirebilirsiniz.
Anahtar Kelimeler Önemli Ama Kelime Sayma Değil mi?
Mueller, bir sayfada kullanılan kelimelerin konuyla eşleşmesinin önemli olduğunu söyleyerek içerikte anahtar kelimeler kullanmanın değerini doğruladı.