SEO uzmanları olarak bizim işimiz son günlerde popüler olan şeylerden yararlanmaktır. Neyin popüler olduğunu anlamanın en iyi yollarından birisi de tabi ki Google Trends’dir. Bu araç sayesinde, arama pazarlamacılığındaki mevcut eğilimleri görürüz. Daha sonra popüler olan kelimeleri alıp pazarlama stratejiniz için kullanabilirsiniz.
Bu makale sizlerin, Google Trends’i nasıl kullanacağınızı ve SEO çalışmalarınızı en üst düzeye çıkarmak için atabileceğiniz adımları anlamanıza yardımcı olacaktır.
Google Trends Nedir?
Google Trends, SEO uzmanlarının çeşitli sektörlerde trend olan konuları belirlemelerine yardımcı olan ücretsiz bir araçtır. Bu araç başlangıçta gazeteciler için yaratılmış olsa da SEO dünyasının da vazgeçilmez araçları arasındadır. Bu kaynak size şu anda hangi konuların trend olduğunu ve bu bilgileri seçtiğiniz hedef kitlenin dikkatini çekmek için nasıl kullanabileceğinizi gösterecek.
Bu blog yazıldığı esnada Remziye Hisar 500.000 üzeri arama hacmiyle Türkiye’de en çok aramaya sahip anahtar kelimedir. Bunun sebebi Google tarafından oluşturulan “Remziye Hisar’ı saygıyla anıyoruz” Doodle’undan kaynaklıdır.
Google bize bunun popüler olduğunu söylüyor, bu nedenle bu konuyla ilgili içerik oluşturmak iyi bir fikir olabilir. Fakat, şunu da göz ardı etmeyin bu içerik bir evergreen içerik oluşturmayacaktır ve yakın zamanda çok fazla trafik çekseniz de uzun vadede sizin için kârlı bir içerik olmayacaktır.
Bu aracın işinize yarayacak asıl özelliği diğer anahtar kelime analizi araçlarıyla bulduğunuz anahtar kelimelerin popülerliğini analiz edebilmenizdir. Örnek olarak, son günlerde popüler olduğunu düşündüğümüz “dolar” kelimesinin son 1 haftalık analizi gerçekleştirelim.
Görüldüğü gibi son günlerdeki dolar yükselişi Google Trendlere de yansımış durumdadır. Son günlerde 100 skorunu görerek çok yüksek bir arama hacmine sahip olduğunu bizlere göstermektedir.
Not: Google Trends 0-100 arasında bir skor belirler ve size popülerlik hakkında bilgi verir aylık arama hacmini göstermez.
Dijital Pazarlama İçin Kullanmanın 5 Yolu
İçerik oluşturmak zorunda olmasanız bile Google Trendler’i düzenli olarak kullanıyor olmalısınız. Bu aracı kullanan dijital pazarlamacılar, trendlerden yararlanmanın önemini anladıkları için bunu yapıyorlar. Bizler genellikle mümkün olan en kalıcı içeriği oluşturmaya odaklanıyoruz. Ancak bazen bazı içerikleri oluşturup yayınlamak için doğru zamanı da seçmemiz gerekiyor.Google Trends, birçok farklı sektörde ve amaçta kullanılabilir, ancak dijital pazarlama için en yaygın kullanım alanlarından bazıları şunlardır:
- Anahtar Kelime Arama: Google Trends, arama terimlerinin popülerliğini izlemenizi ve dijital pazarlama kampanyalarınız için anahtar kelime seçiminde size rehberlik edebilir. Örneğin, bir ürün lansmanı yapacaksanız, Google Trends’i kullanarak lansman öncesi ve sonrası arama terimlerinin popülerliğini izleyebilirsiniz.
- Konum ve Zamanlama: Google Trends, arama terimlerinin belirli bölgeler ve zaman aralıklarında popülerliğini görüntülemenizi sağlar. Bu, çeşitli coğrafi bölgelerde ve zaman aralıklarında dijital pazarlama kampanyalarınızın etkili olacağını belirlemek için kullanılabilir.
- Rekabet Analizi: Google Trends, rakiplerinizin arama terimleri ile ilgili popülerliğini izlemenizi sağlar. Bu, rakiplerinizin dijital pazarlama stratejilerini anlamak ve kendinizi onlarla karşılaştırmak için kullanılabilir. Örneğin, rakip firmaların arama terimleri ve popülerliği konusunda karşılaştırmalar yapabilirsiniz.
- İçerik Oluşturma: Google Trends, popüler arama terimlerini ve konuları takip etmenizi sağlar. Bu, dijital pazarlama içeriğinizi oluştururken trendleri ve popüler konuları dikkate almanızı sağlar.
- Sosyal Medya: Google Trends, sosyal medya içeriğinizi oluştururken popüler arama terimlerini ve konuları takip etmenizi sağlar. Bu, sosyal medya hesaplarınızda yayınladığınız içerikle ilgilenen insanların arama terimlerine göre arama yaptığını ve hangi konuların popüler olduğunu belirleyebilirsiniz.
Sonuç
Trendleri belirlemek tüm SEO ve SEM pazarlamacıları ve dijital pazarlamacılar için önemlidir. Hangi sektörde olursanız olun, hedef kitleniz aktif olarak Google’da bir şeyler arıyor ve sizin bu şeylerin ne olduğunu bulmanız gerekiyor.