#AskGooglebot serisinin ilk yazısında Google’ın URL’lerdeki hashtagleri nasıl değerlendirdiğini açıklayacağım.
Seriye başlamadan önce iletmem gereken bir not var 🙂 bu içerikleri Google’ın yayınlamış olduğu sıraya göre yayınlamıyorum.
Soru
Google bir url’deki hashtag’leri yok sayıyor mu?
Cevap
Kısaca, evet, çoğu zaman hashtaglerin olduğu URL’ler arama motorları tarafından göz ardı edilir. Bir adım geriye gidelim, bu URL’ler bir sayfanın belirli bir bölümüne bağlantı vermek istediğinizde kullanılır.
# sembolünden önceki kısım sayfanın adresidir ve # sembolünden sonraki kısım o sayfadaki belirli konuma referans olarak verilir.
Tarama ve indeksleme söz konusu olduğunda, hepsi aynı sayfa olarak görülür. Yani sadece URL’in başlangıcı kullanılır.
Bir istisna vardır; bu, sayfadaki JavaScript’in bu URL parçalarıyla özel bir şey yapmasıdır. JavaScript web siteleri hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki bağlantıya takip edin.
https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/javascript/javascript-seo-basics?hl=trJohn mueller – Google Advocator
Bu içerikte yorum bulunmamaktadır. İçerik tamamen Google Advocator John Mueller’in yorumudur.