Skip to main content
SEO

Evergreen İçerik Nedir?

By Şubat 4, 2023Mayıs 31st, 2024No Comments

Evergreen içerik diğer adıyla ölümsüz içerik kısaca her daim güncel olan konuları barındıran içerikler için kullanılmaktadır. Peki Evergreen ne demek? Evergreen adını her daim yeşil kalan yaprak dökmeyen evergreen ağacından almaktadır.

Neyse konuyu çok dağıtmayalım biz en iyisi devam edelim 🙂

Evergreen İçerik Nedir?

Evergreen içerik, adından da anlaşılacağı gibi, okuyucular için her daim güncel kalan içeriklerdir. Aslında bunu sağlamak için size de çok fazla iş düşmektedir. İçeriklerinizi mümkün olduğu kadar belirli periyotlarla güncelleyip ölümsüz yapabilirsiniz.

Evergreen Nasıl Olmamalı?

Ölümsüz içeriğin ne olduğunu daha fazla açıklamak için, ne olmadığına bir bakalım.

Ne tür yazıların “evergreen” olarak değerlendirildiğini daha iyi açıklığa kavuşturmak için, hangi tür yazıların her zaman ölümsüz olmadığını inceleyebiliriz .

  • Haber makaleleri
  • Hızla güncelliğini yitirecek istatistikler (aylık veya yıllık istatistiksel veriler gibi)
  • Güncel bir trendlere odaklanan içerikler
  • Seçimler

Unutmayın, evergreen içeriğin son kullanma tarihi yoktur ve değerini uzun vadede korur. Bu nedenle “2023 seçimleri” veya “2023 pazarlama trendleri” hakkında bir makale şimdilik popüler içerik olabilir ancak güncelliğini yitirdikten bir süre sonra trafik alması mümkün olmayacaktır.

Evergreen Nasıl Olmalı?

Ölümsüz içerikleri keşfetmek için ücretsiz sunulan Google Trends’den faydalanabilirsiniz. Sadece belli dönemlerde aranma hacmi yükselmeyen her daim yüksek olan kelimeleri keşfedebilirsiniz. Birkaç örnekle kafanızdaki soru işaretlerini giderelim :).

  • Maldivlerde gezilecek yerler?
  • Rüya tabirleri
  • Sigaranın zararları
  • Vaka analizleri
  • “Nasıl yapılır?” içerikleri

Aşağıda paylaştığım görsellerden rüya tabirleri aramasının son 12 ay ve 5 yıllık trend karşılaştırmalarını bulabilirsiniz.

son 5 yil
ruya tabirleri

Evergreen İçerikler Neden Önemlidir?

Sitenizde paylaştığınız bir içerik evergreen olursa ve sıralama aldıysa sitenizin sabit potansiyel ziyaretçileri var demektir. İçerik evergreen olmadığında yani sadece belli bir dönemde aratılıp trafik aldığında paylaştığınız bu içeriği bir süre sonra silmeniz gerekebilir. Bunun nedeni ise; o içerik artık trafik almıyordur ve sitenizde durması Crawl Budget’a(tarama bütçesine) zarar verecektir. Bu durum SEO açısından negatif bir sinyaldir.

Google botlarının vakti değerlidir; dolayısıyla tarama bütçesini olumsuz etkileyen yazıların silinmesi gerektiği gerçeği kısa veya uzun vadede değişmeyecektir.

Evergreen İçerik Örnekleri

Ölümsüz içerikler olarak yazabileceğiniz bir kaç makale başlığını sizlerle paylaşıp yazıma son vermek istiyorum.

  • Köpek kulübesi nasıl yapılır? – Burada dikkat etmeniz gereken bu sorunun kullanıcı arama niyetidir. Sadece makale yazarak sonuca ulaşamayabilirsiniz mümkünse makalenize video ekleyin.
  • Baş ağrısı nasıl geçer?
  • Hindistan cevizi yağı faydaları
  • Puf poğaça nasıl yapılır? – Köpek kulübesi örneği gibi burada da yazıya mutlaka video eklenmeli. Ayrıca kesinlikle yemek tarifi yapılandırılmış verisini kullanmalısınız.
  • Kolik bebekler nasıl uyutulur?
Mahmut Orkun Köksalan

2013 yılında İKÜ Elektronik Mühendisliğinden mezun olduktan sonra çeşitli sektörlerde mesleğimden bağımsız deneyimler edinsem de 2020 yılında profesyonel olarak SEO sektörüne giriş yaptım. Özel bir şirkette SEO Manager olarak kariyerime devam ediyorum.