SEO metin yazarlığı, arama hacmi yüksek belli kelimeleri belirleyerek bunları özgün bir makale içinde kullanmaktan çok daha fazlasını gerektirir. SEO metin yazarlığı, günümüzde içeriklerinizin erişilebilir olması açısından ve yüz binlerce içerik arasından ön plana çıkabilmesi için titizlik ile yapılması gereken bir iştir.
Başarılı bir SEO metin yazarı olmak ve SEO açısından da son derece kaliteli içerikler üretebilmek için bazı kurallara ve formüllere hakim olmak gerekir. Elbette sadece bu kadar da değil, tüm kuralları ve teknikleri bilseniz dahi çalışmalarınızı daha da parlatacak bazı ince detayları da uygulamak gerekir. Bu yazımızda sizleri 10 adımda başarıya götürecek SEO metin yazarlığı tekniklerinden söz edeceğiz.
SEO Metin Yazarlığı Nedir?
SEO’nun dilimizdeki açılımı Arama Motoru Optimizasyonu’dur. SEO metin yazarlığı için kısaca SEO kurallarına uygun ve arama motorlarında üst sıralarda çıkabilecek içerik üreticisidir diyebiliriz. SEO metin yazarlığı için arama motoru dostu içerikler yazabilen ve bunu yaparken bilinçli şekilde bazı teknikleri uygulayarak hedef kitleye hitap edebilen, metin içeriklerinin üreticisi de denilebilir.
SEO Metin Yazarlığı Neden Önemli?
Site içeriklerinin kaynak değeri taşıyan özgün makaleler olması ve aynı zamanda arama motoru algoritmaları için uygun teknikleri barındırıyor olması çok önemli konulardan biridir. Kullanıcılara aradığı konu ile ilgili en doğru bilgileri sunabilen içerikleri oluştururken bunu arama motorları gözünde kaliteli olacak şekilde hazırlayabilmek oldukça zordur.
SEO metin yazarlığı ile tüm bunları başaracak şekilde içerikler üretilebilir. SEO metin yazarlarının ürettiği kalite puanı yüksek içerikler ile arama motorlarından yüksek kullanıcı trafiğini sayfanıza çekebilirsiniz. Sayfanıza gelen organik trafikler sayesinde de reklam gelirlerinizi yükseltebilirsiniz. SEO metin yazarlığı ile doğru hedef kitleye ulaşabilir ve site sıralamanızı da ciddi oranda yükseltebilirsiniz. Sayfanızın trafiğini arttırmak, site puanını yükseltmek ve maddi kazancınızı arttırabilmek için SEO metin yazarları ile çalışmak sizi başarıya götürecek stratejilerden biridir.
SEO Metin Yazarlığı Başarısı İçin 10 Adım
SEO metin yazarlığı, sadece doğru anahtar kelimeleri kullanarak özgün içerik üretmek değildir. Her gün binlerce yeni içeriğin üretildiği ve rekabetin üst seviyelerde olduğu internet ortamında SEO anlamında kaliteli içerikler üretebilmek için tüm teknikleri doğru şekilde kullanmak gerek. Arama motoru dostu ve site puanını daha yukarıya çıkarabilecek içeriklere imza atabilmek için şimdi sizler için sıralayacağımız 10 adımı takip etmenizi öneririz:
Adım 1: Doğru Anahtar Kelimeleri Bulun
SEO metin yazarlığının belki de bel kemiği diyebileceğimiz konu, anahtar kelimelerdir. Hedef kitlenizin arama motorlarında aratmış olduğu kelime ya da kelime öbekleri ile anahtar kelime tanımını yapabiliriz. İçeriğinizi oluşturmaya başlamadan önce yazacağınız konu ile ilgili anahtar kelime araştırması yapmak oldukça önemlidir. Profesyonel bir şekilde anahtar kelime analizi yapabilmek için birçok araçtan ve platformdan yararlanabilirsiniz. Makalenizin konusu ile ilgili doğru anahtar kelimelerini belirleyip, kelimelerin aranma hacimlerine göre kullanacağınız anahtar kelimeleri en iyi şekilde seçmeniz gerekir. Başarılı bir SEO metin yazarlığı yapabilmek için anahtar kelime belirlenmesi hususunda kendinizi geliştirmeniz gerekir.
Adım 2: İnsanların Sorduğu Soruları Bulun
SEO metin yazarlığı çalışmalarında bir diğer önemli konu da kullanıcıların cevabını aradıkları soruları arama motorlarında aratıyor olmasıdır. Kullanıcıların arama motorlarına sıklıkla sordukları soruları bularak ve buradan da yeni sorulabilecek soruları tahmin etmek bu çalışmanın kritik noktasıdır. Alanınız ile ilgili sık sorulan soruları tespit etmek adına forum ve bloglardaki kullanıcı paylaşımlarını da inceleyebilirsiniz. Güncel konuları ve bu konular hakkında soruları tespit ederek, içeriklerinizi zenginleştirebilirsiniz.
Adım 3: Arama Niyetini Tanımlayın
Kullanıcıların arama amaçlarının ne olduğunu tespit edebilmek SEO açısından güçlü bir içerik oluşturmak adına son derece önemlidir. Kullanıcıların “Kalem Nedir?” sorusundan yola çıkarak arama niyetlerini tespit edebilir ve buradan kullanıcıların bir sonraki arama niyetini anlayabilirsiniz. Örneğin “Kalem nedir?” aramasından sonra “Kalem satın al” araması yapabilir ve ürün satın almaya yönelebilir. Buradan da kullanıcıların bir ürün satın almadan önce o ürünü araştırdığını fark ederek arama niyetlerini tanımlayabilirsiniz.
Adım 4: Rakiplerin İçeriklerine Göz Atın
SEO uyumlu içerik oluştururken rakip analizleri de son derece faydalı olacaktır. Diğer sayfaların SERP’de nasıl bir performansa sahip olduklarını görmek ve bunları tek tek analiz etmek sizin daha faydalı bir içerik oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin en önemli rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri tercih ettiklerini ve bunları nasıl kullandıklarını inceleyebilirsiniz. Rakiplerinizin sayfalarında yer alan makalelerin okunabilirlik puanlarını ve sayfa içeriklerinin ne kadar uzun olduğunu analiz edebilirsiniz.
Adım 5: Orijinal Verileri Toplayın
Veri toplamak ve veri paylaşmak günümüzdeki en önemli yöntemlerden biridir. Orijinal veriler toplayarak bunları içerik haline getirip paylaşmanız, kullanıcıların oldukça dikkatini çekecektir. Sosyal medya platformlarında çeşitli anketler yapabilir ya da müşterilerden satın aldıkları ürünler hakkında yorumlar toplayabilir ve bunları içerikler haline getirerek sektörünüze dair uzmanlığınızı ortaya koyabilirsiniz.
Adım 6: Başlığınızı ve Meta Etiketleri Optimize Edin
Site içi SEO yapılandırması son derece önemlidir. SEO uyumlu içeriklerinizin verimsiz hale gelmemesi için başlık ve meta etiketlerinin optimizasyonlarını titizlikle yapmalısınız. Organik trafiği arttırmak için kullanıcıların ilk olarak gördüğü, meta başlığı ve açıklama kısmını en etkili şekilde oluşturmalısınız. Bunun için dikkat etmeniz gerekenler:
- Meta başlık: Mutlaka hedef anahtar kelimeyi barındırmalı. Maksimum 60 karakter uzunluğunda olmalı. İçerik ile arama hacmini doğru şekilde eşleştiren bir mesaja sahip olmalı.
- Meta açıklamalar: Mutlaka hedef anahtar kelimeleri barındırmalı. Maksimum 160 karakter olmalı. Özgün ve sayfayı tanımlayıcı olmalı. Kullanıcıları harekete geçiricek şekilde yazılmalı.
Adım 7: Okuması Kolay İçerikleri Oluşturun
Kullanıcıların arama motorlarında arattıkları ve ulaştıkları içerikler genellikle belli soruların cevaplarını barındıran ve merak edilen konuları aydınlatan içeriklerdir. Bu sebeple içeriklerinizde gereksiz anlatımlardan, uzun cümlelerden, fazla örneklerden ve karmaşık paragraflardan uzak durmak gerek. Soruların yanıtlarını akıcı ve net bir şekilde kullanıcıya anlatmak gerekir. İçerik oluştururken H2 ve H3 etiketleri ile alt başlıklar oluşturmayı ihmal etmemelisiniz. Uzun paragraflardan da kaçınarak içeriğinizi daha kolay okunur hale getirmelisiniz.
Adım 8: Yazınızı Görsellerle Süsleyin
Başarılı bir SEO metin yazarlığı için sayfanızda yer alan görsel ve videolar da yazılan içerikler kadar önemlidir. İçeriklerinizde kullanıcıların dikkatini çekecek grafiklere, fotoğraflara ve videolara da yer vermeniz gerekir. Görselleri eklerken alt etiketler de ekleyerek arama motorları için erişebilirliği arttırabilirsiniz.
Not: Mümkünse görsellerin boyutu maksimum 100kb olmalıdır.
Adım 9: Harekete Geçirici Mesajlar Ekleyin
Call To Action olarak bilinen harekete geçirici mesajlar SEO metin yazarlığı için kritik bölümlerden biridir. Çünkü harekete geçiren mesajlar kullanıcıları ürünlerinize veya yazılarınıza yönlendirmek açısından çok etkilidir. Kullanıcılara bilgilendirici akıcı bir içeriğin sonunda görseller ve bağlantılar gibi yönlendirmeler ile birlikte harekete geçirici mesajlar verebilir ve içeriğinizin dönüşüm oranını yükseltir.
Adım 10: İç Linkler Verin
Son olarak ise iç linklemenin gücüne inanın ve bunu kesinlikle uygulayın. Okuma oranını fark edilir oranda arttıracak iç linkleme, yani bir diğer adıyla internal linking yapmayı unutmamanız gerekir. İç linklemeler kullanıcılarınızı sitenizde daha fazla tutarken, ayrıca arama motorlarının sayfalarınızı tanımasına ve önemli görmesine de yardımcı olur. Sayfanızı tarayacak olan arama motorları iç linkler sayesinde sadece sayfanızı tarayıp ayrılmayacak, linkler aracılığı ile diğer sayfaları da fark etmiş olacaktır.